Tuesday, December 12, 2006

Bookworm 2006

Jedna prosečna godina što se knjiga tiče. Prvi put čitam Hornby-ja (poneo sam ceo opus na more, tnx to bogatoj biblioteci drugarice komšinice), i imam jedan generalno pozitivan utisak. Ima dobru politiku da kvalitetno drži pažnju ali opet ne traži mnogo iste. Sasvim prijatno i praktično štivo. Opšte gledano, ovo je godina Hornby-ja što se mene tiče. Ipak najviše sam doživeo Kunderu, možda zato što je vremenom postao previše iskusan, možda zato što mi godi odavno. Znači to je osnovna preporuka - Identitet. Bjelica je možda nekome zabavna. Ja više neću da je čitam, prvi i poslednji put (mada ne sumnjam da se dobro prodaje). Norvežanin - Naivan. Super - je simpatičan, neobičan, ali na momente udavi. Valjda neka moderna, eksperimentalna forma :-) Indijac - Tako dugo putovanje - ja svež i prilično opširan, gde je osnovna priča sasvim sporedna. Zanimljiv i iskren pogled na vreme i mesto. Meni se dopalo. Reprize ne bih komentarisao. Ovih dana počeh Pamuka - Novi život - da čitam, obećava, mada već imam primedbi. Otom potom.

  • Identitet (Milan Kundera)
  • Faktotum (Charles Bukowski)
  • Sve o dečaku, Dug put do dna, Kako biti srećan, High fidelity (Nick Hornby)
  • Naivan. Super (Erlend Loe)
  • Životinjska farma (George Orwell)
  • Tako dugo putovanje (Rohinton Mistry)
  • Mali vodič za ljubavnu sreću (Isidora Bjelica)

5 komentara:

Anonymous said...

qnderu obozhavam. pamuk me ubi.. ja ne mogu vishe te izgubljene likove koji se trazhe na nekom drugom mestu da svarim.. pun ih je *biiip*.. gospoja bjelicu cju preskochiti u shirokom luq.. hornbija ne volim, jednostavno mi ne prija.. ali moja topla preporuka je saramago. kad si kod orvela.. kataloniji u chast - obavezno!

shto se tiche tashloga.. opravicju ga.. al neshto mi ne ide ovih dana..

Anonymous said...

zaboravih podosta knjiga od amina malufa [odnosno maalouf-a] kojim nisam ni upola opchinjena koliko sam mislila da cju biti, al sam imala vremena na pretek.. koji se mnogima svidja, pa mozhe da udje u preporuq..
i vesna goldsvorti! chernobiljske jagode i izmishljanje ruritanije, to mi se prilichno svidelo.. i tako..

Anonymous said...

Erlend Loe je super ako ga procitas kad si mlad, kapiram da kasnije moze da bude malo previse eksperimentalan. Ali preporucujem sve njeogve knjige, Potrazite sada Doppler, mislim da je ta poslednja prevedena.
Ja cu sad da krenem sa Pamukom pa kud puklo da puklo.

Holly Rabbit said...

zapisao preporuke. hvala :-)

kad sam bio mlad. pa sad. mora da valja i kad sam star :D osim ako nije teen literatura. pa bacis u djubre. a to nisam bas voleo. a nije teen. znaci jeste malo trendy ekspermintelno. ali simpaticno, ipak.

Anonymous said...

Meni se od Pamuka svideo Istanbul.

Evo par preporuka:

Aleksandar Hemon - Pitanje Burna; Nowehere Man

Vladimir Nabokov - Smeh u tami

Ljosa - Raj na drugom cosku

Vonegat - bilo sta

Bruno Shultz - Prodavnice boje cimeta ( Cinnamon Shops); ako nema da se kupi kompletan prevod naci ces na http://www.rastko.org.yu/rastko-pl/umetnost/knjizevnost/umetnicka/schulz/bschulz-dela_l.php

Pol Oster- Bruklinska revija ludosti